Про роботу зі зверненнями громадян, що надійшли до райдержадміністрації протягом І півріччя 2019 року

Протягом І півріччя 2019 року райдержадміністрація та її структурні підрозділи працювали над вдосконаленням роботи зі зверненнями громадян відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян»,Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Здійснено відповідні заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, подальшого покращення та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Питання щодо покращення роботи зі зверненнями громадян протягом І півріччя 2019 року розглянуто на 2 засіданнях колегії райдержадміністрації, апаратних нарадах при голові, першому заступнику голови та керівнику апарату районної державної адміністрації. Дане питання перебуває на постійному контролі в керівництва райдержадміністрації. Посадових осіб, яким доручається розгляд звернень громадян, зобов’язано забезпечувати об’єктивне і належне вирішення проблем, з якими звертаються жителі району.

Протягом І півріччя 2019 року до Іршавської райдержадміністрації надійшло  550 звернень громадян, що на ( 50 %) звернень більше ніж за відповідний період 2018 року. Із загальної кількості  звернень,  поштою  надійшло  227 звернень. Від обласної державної адміністрації розглянуто райдержадміністрацією 136 звернень, серед них:

Апарату Верховної Ради України     

- 1

Адміністрації Президента України

- 2

Секретаріату Кабінету Міністрів України      

- 6

Державних установ: Урядовий контактний центр та Закарпатський обласний контактний центр

- 122

 

 

Головою райдержадміністрації розглянуто 440 звернень, що складає 80 %  від загальної кількості звернень, що надійшли до райдержадміністрації.

На особистому прийомі побувало 316 жителів району, якими піднято 316 питань, що на 303 звернення більше, ніж за І півріччя 2018 рік. Якщо вирішити питання безпосередньо під час проведення особистого прийому неможливо, воно залишається на контролі для подальшого вивчення та інформування заявника про прийняте рішення.

За  характером питань, основне  місце займають  питання аграрної  політики і  земельних  відносин (виділення земельних ділянок, оформлення державних актів на землю та видачу майнових паїв) – 17. Найбільше таких звернень надійшло від жителів, м. Іршава, сіл Заріччя, Великий Раковець, та Доробратово.

Питання соціального захисту населення порушувалось у 435 (79 %) зверненнях. Порівняно з аналогічним періодом 2018 року спостерігається значне збільшення на 293 звернень з питань щодо надання призначення державних соціальних та матеріальних допомог у поточному році.

За районною комплексною програмою «Турбота» надана одноразова матеріальна допомога на звернення 318 малозабезпеченим громадянам Іршавського району на суму 166 тисяч 528 гривень. Серед цих громадян державну соціальну  допомогу отримали одинокі матері, діти сироти, інваліди, ліквідатори наслідків аварії на ЧАЕС, діти війни та інші малозахищені верстви населення. Найбільше з питань надання матеріальної допомоги звернулися жителі сіл, які проживають в населених пунктах, м. Іршава, с.Довге, с.Білки,  с.Великий Раковець, с.Ільниця, с.Осій, с.Загаття,  с.Сільце та с.Брід.

Райдержадміністрацією надано одноразову грошову допомогу з Програми «Турбота» 12 сім’ям району для ремонту житлових будинків, які постраждали від пожежі та інших надзвичайних ситуацій, на суму 68 тисяч 780 гривень ( у тому числі поштовий збір).

Збільшення кількості звернень, у порівнянні аналогічним періодом 2018 роком,   не спостерігається з питань комунального господарства та житлової політики. Так, за перше півріччя 2019 року до райдержадміністрації надійшло 13 звернень, що на 10 звернень менше ніж за аналогічний період 2018 року.  Цей показник є позитивним, хоча найбільш актуальні питання у зверненнях незмінні: електропостачання населених пунктів, ремонт  дахів, встановлення  індивідуального  опалення,  гарячого і холодного водопостачання будівель, квартир, житлових будинків та прибудинкової території.

Серед інших питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, питання транспорту – 5 звернень, де у порівнянні з аналогічним періодом є зменшення на 2 звернення  від  загальної  кількості. До райдержадміністрації надходили скарги про пільговий проїзд пільгових категорій населення, про незадовільну роботу приміського та міського пасажирського транспорту. Турбували ці питання найбільше жителів сіл Осій, Чорний Потік та Лисичево. Одним з таких прикладів є звернення громадян на гарячу лінію щодо пільгового проїзду пільгових категорій громадян в межах району. При розгляді звернень заявників повідомлено, щодо видатків на пільговий проїзд та послуги зв’язку окремим пільговим категоріям покладено на місцеві бюджети. За відсутністю коштів, пільговий проїзд пільговик оплачує повністю. У разі  надходження коштів на дану пільгу, пільговий проїзд буде відновлено для всіх пільгових категорій.

Серед  звернень,  отриманих райдержадміністрацією  протягом  звітного періоду 2019 року,  458 (83 %) звернень надійшло  від  пільгових  соціально незахищених  категорій громадян.  До райдержадміністрації звернулось  113   інвалідів  різних  категорій,  13 «Дітей війни», учасників антитерористичної операції та членів їх сімей - 3. Особлива увага керівником райдержадміністрації, сільськими та селищним головами приділялась розгляду звернень жінок, яким присвоєно звання «Мати – героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників  антитерористичної операції та членів їх сімей, ветеранів війни та праці, пенсіонерів, багатодітних сімей, одиноких матерів. Такі звернення розглядались в першу чергу.

Ефективною формою роботи з громадянами є проведення «прямого телефонного зв’язку» керівництвом райдержадміністрації та керівниками районних установ з населенням району. Це дає можливість громадянам зберегти час, вирішити питання, що їх хвилюють безпосередньо по телефону. При проведенні телефонної лінії «Запитуєте-відповідаємо» у 2019 році -  найактуальнішими зверненнями для жителів району  виявилися питання призначення соціальних виплат.

 Постійно функціонує за номером 2-11-42 та 2-24-53 – районна гаряча лінія оперативного реагування на звернення мешканців.

 Графік проведення виїзних прийомів щомісячно оприлюднюється в районній газеті «Нове життя», розміщено на інформаційному веб-сайті та стенді райдержадміністрації. У районі продовжувалася практика виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації за місцем їх проживання. За звітній період 2019 року  проведено  6 виїзних  прийомів громадян  головою  адміністрації  та  5 - заступниками  голови  адміністрації. Питання, порушені під час виїзних прийомів, вирішувалися, по можливості, на місці, а ті, що вимагали додаткового вивчення, заявників інформували додатково. У районі практикуються виїзні прийоми громадян головами виконкомів в селах, віддалених від сільських рад. У багатьох сільських радах проводиться прийом громадян депутатами районної та сільських рад.

На  виконання  п.5 Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів  місцевого самоврядування», головою  райдержадміністрації затверджені  графіки перевірок  додержання  законодавства про  звернення  громадян  та  графіки  проведення  Дня  контролю у  місцевих  радах  району  на І півріччя 2019 рік. За звітний період проведено 6 Днів контролю та  проведено перевірку в сільських радах згідно із затвердженим графіком. Результати перевірок показують, що роботі із зверненням громадян в сільській раді приділяється належна увага, ведуться журнали вхідної та вихідної кореспонденції, особистих прийомів громадян головами місцевих рад. Заяви реєструються в день їх надходження, є відмітки про виконання. Проблеми, які порушують у заявах і скаргах громадяни, систематично розглядаються на засіданнях постійних комісій, на засіданнях виконавчих комітетів та сесіях місцевих рад.

Проте, є ряд недоліків, які зустрічаються у роботі зверненнями громадян: звернення і відповіді на звернення підшиваються без окремих папок, без відмітки про виконавця - у кого на розгляді знаходилося дане питання, стан надання відповіді громадянину, непоодинокими є випадки відсутності резолюції голови, не вчасно оновлюються графіки на стендах. У ході перевірки надано методичну та практичну допомогу з організації роботи із зверненнями громадян,  ведення журналу реєстрації звернень громадян, журналу особистого прийому громадян, підготовки відповідей на звернення, дотримання вимог інструкції з питань ведення діловодства тощо.

Головою райдержадміністрації затверджено графік особистого звітування перед головою райдержадміністрації керівників управлінь, відділів, структурних підрозділів райдержадміністрації, міського, сільських голів з питань роботи із зверненнями громадян у 2019 році. За результатами звітування встановлено, що запити та звернення розглядались виконавцями у визначений терміни та надавалися ґрунтовні відповіді заявникам.

Що стосується виконавської дисципліни, слід зазначити, що управління, відділи та інші структурні підрозділи райдержадміністрації дотримувалися встановлених термінів розгляду звернень громадян, які надходили на їх адресу з дорученнями керівництва райдержадміністрації. Закцентовано увагу керівників управлінь, відділів, інших структурних підрозділів райдержадміністрації, виконкомів місцевих рад на необхідність підвищення відповідальності посадових осіб за забезпечення на всіх рівнях виконавчої влади і місцевого самоврядування всебічного, кваліфікованого, неупередженого і об'єктивного розгляду звернень громадян, що здебільшого дає можливість оперативно вирішувати порушені жителями району питання та задовольнити їх законні вимоги.

       Райдержадміністрація продовжує працювати над Указом Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008, Законом України «Про звернення громадян», над втіленням у життя заходів, спрямованих на зменшення надходжень звернень громадян, їх попередженням та задоволенням обґрунтованих вимог.

 

Завідувач сектору роботи зі зверненнями громадян

апарату Іршавської районної державної адміністрації                                                          Е. БІЛОГОРКА

 

Остання зміна сторінки: 09-07-2019 15:39